Klaver

Klaverundervisning fra 8 år

Målgruppe fra 8 år (vejledende)
Sted Ikast, Brande, Bording, Engesvang, Nørre Snede
Tider individuelle tider lægges sammen med læreren

15 min. forskole
20 min. mellemskole
25 min. hovedskole

Jane Samuelsen
Jørn Peter Andresen
Astrid Maria Jørgensen
Kristjan Piirimets
Jan Glud Østergård
Marianne Legarth

15 minutters elever bliver evt. sammensat 2 og 2 til 30 minutter. Hvis du har en god ven/veninde som du gerne vil gå sammen med, så skriv det, og den andens navn under bemærkninger, på begge jeres tilmeldinger.

Klaver er nok det mest brugte instrument i flest forskellige sammenhænge. Klaveret spiller til fællessang, spiller solostykker og spiller til andre instrumenter eller sangere. Desuden er det grundlaget for keyboards, elklaver, elorgel, kirkeorgel etc.

Med andre ord, klaver er samtidig med at det er sjovt, også et instrument med masser af fremtidsmuligheder i både på hobbyplan og samproffesionel.

På musikskolen dyrker vi alle stilarter, både klassisk og rutmisk, vi bruger både gehørspil(på øret) og noder og du lærer becifringer og akkorder.

Du behøver ikke at have et klaver derhjemme, et bedre keyboard eller elklaver kan sagtens bruges til at øve på, i hvert fald i starten. Alt efter hvilke planer og ambitionsniveau du har med dit spil.

Musikskolen låner ikke klaverer eller keyboards ud, men hjælper gerne ved køb eller leje.

Du kan også starte på et af vores klaverværksteder, se under Indskoling.

Hvis der er elever nok, kan der oprettes undervisning på andre skoler.