Indskoling fra 6 år

Musik og leg, Bandskoler og Værksteder. Her er vores tilbud til børn i indskolingsalderen.

Musik og leg er holdundervisning, hvor vi bruger forskellige rytmeinstrumenter, stemmen og kroppen.

Bandskole er sammenspil for nybegyndere, hvor vi laver band og skiftes lidt på instrumenterne.

Værksteder er begynder hold undervisning i et instrument eller sang.

Vi har sat vejledende aldersgrupper på fagene, børn er forskellige, så nogle børn er måske klar til instrumentalundervisning før andre.

Med udgangspunkt i kroppen, og glade aktiviteter, laver vi masser af god musik, prøver at spille på forskellige rytmeinstrumenter, lærer rytmer og noder og synger sange.

En forsættelse af børnebongo eller musikbørnehave. På dette hold er børnene alene uden deres forældre. Der er fokus på musikalske færdigheder så børnene bliver klar til at vælge et instrument.

Bhv. Kl. og 1. klasse

Ikast og Brande

Ikast: Onsdage kl. 15.30 - 16.15
Brande: Mandage kl. 15.30 - 16.15

Trille Marie Palm Vestergaard
Lisa Desirée Juhl Jørgensen

Her kan du prøve at spille alle de spændende instrumenter der er i et rigtigt band, og måske også få lov til at prøve at synge. Vi skal spille på trommesæt, elguitar, keyboards, elbas og meget mere.

Bandskolen er en sjov og lærerig introduktion til at komme til at spille et af de rytmiske instrumenter.

Efter et år på bandskolen er du mere klar til at vælge hvilket instrument du vil gå til, og du er trænet i at spille sammen med andre.

Bandskolen plejer at optræde til Rockshow i Bakkehuset, hvor vi spiller for skolebørn, og til Stjernefrø, som er en del af Ikast Musikliv.

Målgruppe

8 - 10 årige (vejledende)

Ikast og Brande

Ikast: Onsdage kl. 16.30 - 17.15
Brande: Torsdage kl. 16.30 - 17.15

Bent Skourup Hansen
Ulrich Hein
Thomas Hindkjær
Lisa Desirée Juhl Jørgensen

Begynderundervisning på hold sammen med mor eller far i klaver, cello og violin.

Vi tager udgangspunkt i leg og sammenspil, roterer mellem instrumenterne og lærer lidt noder.

6 - 8 år (vejledende)

Ikast

Torsdage kl. 15.30-16.15

Astrid Jørgensen
Jelena Durovic
Troels Richter

Begynderundervisning på hold. Der oprettes kun hold, hvis der er tilmeldinger nok til at lave hold med elever i ca. samme alder, niveau og sted.

Klaver er nok det mest brugte instrument i flest forskellige sammenhænge. Klaveret spiller til fællessang, spiller solostykker og spiller til andre instrumenter eller sangere. Desuden er det grundlaget for keyboards, elklaver, elorgel, kirkeorgel etc.

Med andre ord, klaver er samtidig med at det er sjovt, også et instrument med masser af fremtidsmuligheder i både på hobbyplan og som professionel.

På musikskolen dyrker vi alle stilarter, både klassisk og rytmisk, vi bruger både gehørspil(på øret) og noder og du lærer becifringer og akkorder.

Du behøver ikke at have et klaver derhjemme, et bedre keyboard eller elklaver kan sagtens bruges til at øve på, i hvert fald i starten. Alt efter hvilke planer og ambitionsniveau du har med dit spil.

Musikskolen låner ikke klaverer eller keyboards ud, men hjælper gerne ved køb eller leje.

fra 7 år (vejledende)

Ikast, Brande, Bording, Engesvang, Nørre Snede, Uhre

Der dannes hold med 10 minutter pr. elev

Mængde

10 minutter pr elev, max. 3 elever pr hold (30 minutter)

Jane Samuelsen
Jørn Peter Andresen
Astrid Maria Jørgensen
Kristjan Piirimets
Jan Glud Østergård
Marianne Legarth

Bongo, Forskoler & Indskoling Priser
Vugge & Børnebongo 4 rater á 425,- kr.
Musik & Leg 4 rater á 425,- kr.
Bandskole 4 rater á 525,- kr.
Stryger-klaver skole 4 rater á 525,- kr.
Værksteder 4 rater á 525,- kr.
Administrationsgebyr 75,- kr. pr. år - pålægges første rate