Undervisning

Musikskolen har undervisningstilbud fra du er 9 mdr. gammel og til du er langt over 70.

De helt små går til musik med deres forældre, hvor de leger musikkens grundbegreber ind og bliver motorisk og sprogligt stimulerede.

De lidt større slipper forældrene og laver musik på egen hånd.

Skolebørnene kan vælge mellem en hel vifte af tilbud fra musik & leg, bandskole og showkor til egentlig soloundervisning på de fleste instrumenter.

De store går til soloundervisning og laver egne bands som øver i musikskolens lokaler og låner udstyr når de skal ud at spille. De har stor glæde af vores store kontaktnet til Musikliv, Brande Rocker, Rockstjernen og andre der gerne vil have dem ud at spille.

Nogle elever vil gerne gøre musikken til deres levevej, til dem har vi oprettet en talentlinje.

Nogle er mere interesseret i teknikken, lamper der bevæger sig og højtalere der kan spille rigtigt højt, studieteknik og musikproduktion, til dem har vi lavet Lyd-Lys-Studie-Produktion

Forældregenerationen og bedsteforældrene nyder musikskolen gennem de voksenkor som er tilknyttet musikskolen, Brande Amatørorkester eller til vores månedlige sangaften.

Det hele bliver krydret med en række projekter og koncerter i løbet af året.

Førskole 0-6 år

Vær med i et musikalsk fællesskab, hvor vi har fokus på at udvikle det hele barn.

Indskoling fra 6 år

Musik og leg, Bandskoler og Værksteder. Her er vores tilbud til børn i indskolingsalderen.

Instrumental og sang undervisning

Her kan du se hvilke instrumenter vi i øjeblikket underviser i og hvor vi underviser i dem.

Sammenspil

På musikskolen er der en række sammenspilstilbud

Tilbud til voksne - kor og sangaftener

Musikskolen har også dette tilbud til voksne